Sööömnigt och småirriterat…

Happ. Var ju ett tag sen man skrev nåt här, men nu är det dags.

Igår kväll blev det läge för nåt som jag sluppit sen i slutet på januari. Jag fick så **vla ont så jag blev tvungen att peta i mig lite morfin. Det känns lite sisådär ärligt talat men vad göra.. Efter vad jag förstått så är det det sönderstrålade käkbenet som jävlas igen. Det är tydligen mikroskopiska benbitar som lossnar och driver runt i köttet och då sticker det rätt häftigt i svalg/mun/hals, har även fått det tvivelaktiga nöjet att några av dessa små benbitar trängt igenom köttet så jag har fått spotta ut dom, jaaaaaa. Sist käken jävlades höll det på i ett par veckor, undrar vad det blir nu.. Blir på rätt sunkigt humör av sånt här för en redan taskig nattsömn blir vid dessa tillfällen helt skjuten i sank. Ska man behöva bli en sömntablettjunkie? Det drar jag mig verkligen för men jag längtar å andra sidan nåt otroligt efter att få bara lägga mig ner och somna utan problem med vare sig sönderstrålad käke eller icke existerande salivproduktion. Vilken jävla lyx, få somna och vakna utan problem nån gång ibland! Vore inte dumt alls.

In other, mer positiva news så simmas det, och jag fick äntligen kliva förbi hindret att ställa mig på en scen igen. Kan inte påstå att det var nån höjdarupplevelse rent fysiskt sett men det kunde även gått värre OCH det faktum att jag stod där igen känns ju som nåt slags acchievement i sig. Fick just den veckan en tokbrutal förkylning också så det är svårt att analysera hur mycket cancerbehandlingen egentligen ställer till med i den situationen. Har en spelning till på gång den 1 juni på Huddinge Festival så det är bara att komma dit och stötta mig och mina compadres i M.O.B .

Ny kontroll (eller vad man nu ska kalla det, hmmff) på g om några veckor, spännande. Börjar dessutom att jobba inne på min arbetsplats igen den 2 maj! 🙂 14 månader senare, hoppsan hejsan. Känns både kul och lite spökigt. Kul för den sociala biten samt för att prata med nån annan än mig själv och väggarna på dagtid. Spökigt om flera såna här lite halvakuta ”käkepisoder” uppstår och lite angående luften därinne. Ska dock investera i en luftfuktare då jag tydligen ska få ett eget rum initialt, stort tack till världen bästa chef Carro!

Ja, annars är det ju vår o sommar på g, trots att det är svårt att tro det just nu med 4 grader utanför fönstret och redigt rått och grått. Ska definitivt bli mer aktiviteter denna sommar än förra sommaren dock. Inplanerat mer eller mindre är midsommar på ett gammalt soldattorp utanför Laxå med goda vänner, sist jag var där midsommar 2010 så såg det så här trevligt ut. Ozzy på stadion, Alice Cooper på Liseberg, Klacksparken i Parken utanför Alvesta, en London-weekend, Manowar på getaway rock, ja, lite så. Ska dessutom verkligen försöka vara mycket UTE denna sommar, blev ju inte så mycket sånt i fjol kan man säga…

Nehepp, dags för dagens första lass med ägg, det är min melodi i år, inte så krångligt att äta. Ska försöka hålla mig från mer morfin idag, om bara stickningarna lugnar ner sig lite. Tanken är att det ska simmas och ett bandmöte ska även avhandlas idag, sköj sköj..

Ha nu en bra dag och kram på er everyhopa.

/Fredrik

4 reaktioner på ”Sööömnigt och småirriterat…

  1. Förstår att det är jobbigt. Tänk att man måste mista saker och ting, som god nattsömn, för att uppskatta det. Vi ses i Småland i slutet av augusti!

  2. Hejar på dig i kampen mot problemen. Vi som var i publiken på Rockplocket tyckte i allafall att det var en riktig höjdare att se er igen. Ska försöka tjata med mig någon som vill gå på Huddinge Festivalen med mig, så vi kan ses där också.
    Massor med styrkekramar.
    //Jenny

  3. Vad bra ni är!!! T om Knoddan 2 stod och rocka loss när vi tittade!! Hoppas ni kommer till Hull!!!!!!! Ta hand om dig och rock on man!

  4. Du är så jävla fantastisk min fina bror och jag är så glad att jag har dig. Kram Syrran.

Kommentera

